Στράτος Παραδιάς, πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ:
«Στόχος των μέτρων είναι να τινάξουν στον αέρα τους τραπεζικούς λογαριασμούς».
Με μαζικά πυρά απάντησαν οι ιδιοκτήτες ακινήτων, κατασκευαστές και μεσίτες στην επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Στράτος Παραδιάς, το χαρακτήρισε ως φορολογικό μέτρο με....
τιμωρητικό χαρακτήρα, επισημαίνοντας ότι «τιμωρούνται με τον πιο άθλιο τρόπο οι ιδιοκτήτες. «Στόχος των μέτρων είναι να τινάξουν στον αέρα τους τραπεζικούς λογαριασμούς», πρόσθεσε. Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι η επιβολή τέλους ακίνητης περιουσίας δεν πρόκειται να δημιουργήσει διένεξη μεταξύ ενοικιαστών και ιδιοκτητών, καθώς οι ιδιοκτήτες είναι εκείνοι που επιβαρύνονται. Οπως εξήγησε, ακόμη και εάν πληρωθεί από τον ενοικιαστή, στη συνέχεια το ποσό θα κρατηθεί από το ενοίκιο.
Καταλήγοντας διευκρίνισε ότι ο αγώνας της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων δεν έχει σκοπό να μην καταβάλλονται φόροι, αφού δεν υπάρχει κράτος εάν δεν πληρώσεις φόρους. Αλλά έχει ως σκοπό οι φόροι που μπαίνουν να δίνουν τη δυνατότητα στον κόσμο να τους πληρώσει».
Δημήτρης Καψιμάλης: «Οποιος φόρος μπαίνει στα ακίνητα συνδέεται με νέα ύφεση στην κτηματαγορά».
Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της Ενωσης Κατασκευαστών Κτηρίων Ελλάδος, Δημήτρης Καψιμάλης, επεσήμανε: «Οποιος φόρος μπαίνει στα ακίνητα, συνδέεται με νέα ύφεση στην κτηματαγορά». Οπως ανέφερε παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να αποσαφηνίσει πολλές από τις λεπτομέρειες του μέτρου τις επόμενες ώρες, ο κ. Καψιμάλης θεωρεί ότι το ειδικό τέλος δεν θα επιβαρύνει τα μη ηλεκτροδοτημένα ακίνητα.
Οπως πρόσθεσε όμως «είναι αδιευκρίνιστο τι θα ισχύσει για τα ακίνητα που είναι ηλεκτροδοτημένα, αλλά είναι ξενοίκιαστα. Εάν υπολογίσουμε ότι σήμερα το 50% των καταστημάτων έχουν διακόψει τη μίσθωση λόγω της μεγάλης ύφεσης που μαστίζει την αγορά, μπορείς κάποιος να φανταστεί το κόστος που καλούνται να επωμιστούν οι ιδιοκτήτες, εάν κληθούν να καταβάλουν το νέο φόρο. Για τα μισθωμένα το τέλος θα βαρύνει τον ιδιοκτήτη».
Γ. Ρεβύθης: Διευκρινίσεις
«Για μια άλλη φορά οι ιδιοκτήτες ακινήτων καλούνται να σηκώσουν το βάρος του κλεισίματος της μαύρης τρύπας του προϋπολογισμού».
Με τον τρόπο αυτό ο κ. Γιάννης Ρεβύθης, πρόεδρος Κτηματομεσιτών Αθηνών-Αττικής, σχολίασε την επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας. Πάντως πρόσθεσε ότι πριν εξαχθούν βιαστικά συμπεράσματα θα πρέπει να ανακοινωθούν πρώτα οι λεπτομέρειες σχετικές με το ύψος της επιβάρυνσης που θα προκύψει, καθώς και να διευκρινισθούν διάφορα θέματα.
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά «εάν μετά από τις διευκρινίσεις αποδειχθεί ότι οι μικρομεσαίοι ιδιοκτήτες θα κληθούν να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά, τότε θα μπορούσε να γίνει λόγος ακόμα και για δημευτικό χαρακτήρα του νέου μέτρου. Καταλήγοντας επεσήμανε ότι αναμφίβολα το νέο μέτρο επιβαρύνει το γενικότερο άσχημο κλίμα στην αγορά ακινήτων.
Την ίδια ώρα αποδοκιμασία κατά της νέας φορολογίας στα ακίνητα και έντονη δυσαρέσκεια για την απουσία ενός έστω αναπτυξιακού στίγματος κατά την παρουσία του κυβερνητικού κλιμακίου στη ΔΕΘ εκφράζουν και οι φορείς της Βόρειας Ελλάδας.
Ιωάννης Παγώνης: «Είναι σαν οι ιδιοκτήτες να πληρώνουν ενοίκιο στο κράτος για τα ακίνητά τους».
Για παροιμιώδη αναξιοπιστία της κυβέρνησης κάνει λόγο ο πρόεδρος του κατασκευαστών της περιοχής, Ιωάννης Παγώνης, υποστηρίζοντας ότι η νέα φοροεπιδρομή στα ακίνητα διακόπτει μια σχετική δυναμική που είχε αρχίσει να αναπτύσσεται μετά την αναστολή του «πόθεν έσχες». «Συνέχεια η ίδια ιστορία. Ενα βήμα μπρος και δύο πίσω.
Ο υπουργός Οικονομικών διαβεβαίωνε ότι μέσα στο 2011 δεν επίκειται νέο φοροεισπρακτικό μέτρο και μετά από δύο μέρες ανακοίνωσε το νέο χαράτσι στην κατοικία. Πάντα τα ακίνητα ήταν ο εύκολος φορολογικός στόχος, αλλά αυτό που συμβαίνει με τη νυν κυβέρνηση, σε βάρος μάλιστα και των λαϊκών τάξεων, δεν έχει προηγούμενο. Είναι σαν οι ιδιοκτήτες να πληρώνουν ενοίκιο στο κράτος για τα ακίνητά τους», λέει με δηκτικό τρόπο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Οικοδομικών Επιχειρήσεων Βορείου Ελλάδος.
Μ. Αναγνώστου: Ακυρώσεις
«Ποινικοποίηση» της ιδιοκτησίας ακινήτου καταγγέλλει ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Αναγνώστου, ο οποίος αποκαλύπτει στη «Ν» ότι οι δυσμενείς επιπτώσεις του μέτρου άρχισαν να γίνονται αισθητές ήδη από την επομένη της ανακοίνωσής του.
«Την προηγούμενη εβδομάδα είχα προσυμφωνήσει μια πώληση, όλα ήταν τελειωμένα. Χθες μου τηλεφώνησε η ενδιαφερόμενη και μου είπε ότι με όλα αυτά που γίνονται καλύτερα να αναβάλουμε την αγορά. Ο κόσμος είναι φοβισμένος και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι το κυνήγι στα ακίνητα τελειώνει εδώ», σημειώνει.
Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις
Σκληρές ήταν οι αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης. Ειδικότερα:
ΕΒΕΑ: Από την πλευρά του εμποροβιομηχανικού κόσμου ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος, σχολιάζοντας τη συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της ΔΕΘ, δήλωσε: «Η απόφαση για την επιβολή νέων δυσβάστακτων τελών στην ακίνητη περιουσία αποτελεί άλλη μια απόδειξη της πλήρους αναξιοπιστίας και αφερεγγυότητας της κυβέρνησης. Πλέον κανείς δεν μπορεί να έχει εμπιστοσύνη σε αυτή την κυβέρνηση που καθημερινά αυτοδιαψεύδεται. Οι επιχειρήσεις δεν άκουσαν ούτε ένα αναπτυξιακό μέτρο, παρά μόνο τις ίδιες υποσχέσεις περί ανάπτυξης που δεν βασίζονται πουθενά. Η αγορά έχει στεγνώσει από ρευστό, οι επιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη, οι θέσεις απασχόλησης μειώνονται δραματικά».
ΕΣΕΕ: «Σε μια υποβαθμισμένη ΔΕΘ για τους κοινωνικούς εταίρους και τους παραγωγικούς φορείς και μετά από μια υποτονική και απολογητική ομιλία του πρωθυπουργού», αναφέρει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ΕΣΕΕ , Β. Κορκίδης, «όλοι οι άνθρωποι της αγοράς είμαστε απογοητευμένοι και εξαιρετικά ανήσυχοι με μεγαλύτερη αγωνία για το σήμερα και αυξημένο φόβο για το αύριο. Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν μετά το έκτακτο Υπουργικό Συμβούλιο εντείνουν την αβεβαιότητα των εξελίξεων και μας οδηγούν σε ένα βαρύ φορολογικό φθινόπωρο και σε μια καταστροφική πορεία για την αγορά».
ΕΣΘ: Εντονη απογοήτευση, αλλά και δυσαρέσκεια για το αντιαναπτυξιακό στίγμα της κυβερνητικής παρουσίας στη ΔΕΘ εκφράζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κωστής Χαντζαρίδης.
«Τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι πολίτες -τονίζει ο κ. Χαντζαρίδης- περίμεναν από τη φετινή πρωθυπουργική και κυβερνητική παρουσία στη ΔΕΘ, αν μη τι άλλο, να ακούσουν μια ξεκάθαρη θέση για το ποιος αποφασίζει και τι αποφασίζει. Δυστυχώς το μόνο που δεν ακούσαμε ήταν η αλήθεια. Και παράλληλα, βεβαίως, αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει πουθενά, ούτε καν στο πίσω μέρος του μυαλού τους η προοπτική της ανάπτυξης».
Ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ προκαλεί αντιδράσεις
Για φθηνή συνδικαλιστική εκμετάλλευση έκανε λόγο ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αναφερόμενος στην ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, η οποία διαμηνύει ότι θα μπλοκάρει την έκδοση λογαριασμών με το τέλος για τα ακίνητα, αν η μη πληρωμή του συνιστά αιτία διακοπής του ρεύματος.
Για την πρόθεση παρεμπόδισης της έκδοσης λογαριασμών που ανακοίνωσε η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, ο υπουργός επεσήμανε πως πρέπει να γίνει επιτέλους σαφές ότι αποφάσεις για τη λειτουργία της ΔΕΗ λαμβάνονται από τη διοίκησή της και όχι από τη ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. «Η εποχή της συνδιοίκησης έχει περάσει ανεπιστρεπτί», δήλωσε.
* Εντονη ήταν αντίδραση της Ν.Δ. τόσο για την επιβολή του ειδικού τέλους όσο και για την ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: «Η θέση μας για το χαράτσι στα ακίνητα είναι δεδομένη, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι», ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιάννης Μιχελάκης, ωστόσο, όπως υπογράμμισε, «κανένας οργανισμός δεν είναι τσιφλίκι κανενός» και «κανένας Φωτόπουλος δεν μπορεί να εμποδίζει την εφαρμογή των νόμων».
* Στην αντίδραση της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ αναφέρθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Η. Μόσιαλος, σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή η χώρα δίνει έναν πατριωτικό αγώνα και θα έπρεπε αντί των κινημάτων «δεν πληρώνω» να υπάρχουν κινήματα κατά του «λαδώματος» και κατά της μη έκδοσης αποδείξεων.
Πηγη : naftemporiki.gr


