Προϋπόθεση να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι τις αιτήσεις τους έως τις 31 Οκτωβρίου
«Κούρεμα» 20% στα πρόσθετα τέλη και στις προσαυξήσεις που έχουν επιβάλει τα Ταμεία στις κεφαλαιοποιημένες στις 31/12/2010 οφειλές θα «κερδίσουν» οι εργοδότες και οι αυτοαπασχολούμενοι, είτε έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους είτε όχι, εφόσον υποβάλλουν αιτήσεις έως τις ...
31 Οκτωβρίου.Την έκπτωση 20% επί των πρόσθετων τελών και την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στο νομοσχέδιο για την κοινωνική οικονομία ικανοποιώντας όσους διαμαρτύρονταν για τη μη πρόβλεψη κάποιας έκπτωσης, εν μέσω ύφεσης, με την τελευταία ρύθμιση χρεών. Σύμφωνα με την τροπολογία, η έκπτωση θα ισχύει για τους οφειλέτες του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ, οι οποίοι:
«Είτε δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης με βάση το άρθρο 48 του ν. 3943/2011 είτε έχουν εκπέσει του δικαιώματος συνέχισης των ρυθμίσεων».
«Εχουν ήδη υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 48 και είναι συνεπείς με τους όρους» (δηλ. καταβάλλουν τις δόσεις που αναλογούν). Δικαίωμα υπαγωγής στη ρύθμιση με έκπτωση 20% στα πρόσθετα τέλη θα δοθεί και στους οφειλέτες κοινών και οικοδομικοτεχνικών έργων, ανεξάρτητα αν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης απασχολούν ή όχι υπαλλήλους. Το ποσό που θα καταβάλλεται σε μηναία βάση θα αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,25% της κεφαλαιοποιημένης οφειλής όταν το χρέος δεν υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ και 0,80% για τις οφειλές πάνω από 300.000 ευρώ.
Εκπτωση
Εκπτώσεις 50% (για καταβολή των οφειλών σε 6 - 24 μηνιαίες δόσεις) έως 80% (σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης) των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα κάνει και ο ΟΕΚ σε όσους δανειολήπτες υποβάλλουν αίτηση ρύθμισης μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου του 2011. Οι εκπτώσεις παρέχονται προκειμένου να εισπραχθεί μέρος των απλήρωτων δανείων από κεφάλαια του ΟΕΚ που φτάνουν τα 134 εκατ. ευρώ. Για όσους είχαν λάβει δάνεια από κεφάλαια του ΟΕΚ και είναι άνεργοι με οικογενειακό εισόδημα κάτω των 20.000 ευρώ, το υπουργείο «παγώνει» τις οφειλές τους μέχρι τις 31/12/2012.
Εκπτώσεις 50% (για καταβολή των οφειλών σε 6 - 24 μηνιαίες δόσεις) έως 80% (σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης) των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα κάνει και ο ΟΕΚ σε όσους δανειολήπτες υποβάλλουν αίτηση ρύθμισης μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου του 2011. Οι εκπτώσεις παρέχονται προκειμένου να εισπραχθεί μέρος των απλήρωτων δανείων από κεφάλαια του ΟΕΚ που φτάνουν τα 134 εκατ. ευρώ. Για όσους είχαν λάβει δάνεια από κεφάλαια του ΟΕΚ και είναι άνεργοι με οικογενειακό εισόδημα κάτω των 20.000 ευρώ, το υπουργείο «παγώνει» τις οφειλές τους μέχρι τις 31/12/2012.
Για όσους, τέλος, είναι συνεπείς στις πληρωμές τους και μπορούν να προεξοφλήσουν τα δάνεια, η ίδια τροπολογία προβλέπει την παροχή έκπτωσης επί της ετήσιας δόσης 3% για το πρώτο έτος και επιπλέον 3% για κάθε επόμενο, εφόσον καταβληθεί το δάνειο εφάπαξ.
Του Γιώργου Γάτου
Πηγη : imerisia.gr
